Kirjoja

Kirjoja

perjantaina, heinäkuuta 18, 2008

Viimeinen kesälomapäivä

KUVA: Lomalla on tehty oikein fyysistäkin työtä. Olen saanut auttaa keskimmäistä lasta Santtua (kuvassa) ja tämän tyttöystävää Saria remonttihommissa.

REHTORIN kesä jakautuu kolmeen osaan: alkukesän työjaksoon, vuosilomaan ja loppukesän työjaksoon. Tänään on vuosiloman viimeinen päivä. Maanantaina alkaa nousu uuteen lukuvuoteen.

MITÄ fiksua tästä lomajaksosta toteasi? Dubrovnikin matka oli tosi tärkeä. Ihminen tarvitsee auringonvaloa, näin ajattelen. Suomessa rannalle ehdimme tasan kerran, pari. Uusia rantatuoleja ei ole päästy edes kokeilemaan.

Lomaan tulee kuulua mielihyvää tuottavia asioita. Niitä on ollut kasapäin. Auton vaihto, uudet rillit ja tukka. Hieman painonpudotustakin juuri nyt otsikoissa olevalla Atkinsin dieetillä. Leffoja ja murhakirjoja tänä vuonna vähemmän. Olen opetellut käyttämään www. huutonettia, ja jännitän syntyykö pikkuhanurista kauppat. Veljenpoika Nikke tuli nähtyä Hesa-cupissa ja sukua Ravintola Old Bakersissa päivällisellä. Komeat pihvit. JJ:n kanssa aloitettiin Viisikon lisäksi uutta salanäytelmää.

KUVA: Olemme esikoiseni Rikun kanssa hakanneet tennispalloa jo kaksi viikkoa. Vantaan Varistossa sitä saa tehdä tosi halvalla 9 €/tunti.

MEILLÄ ei tänä kesänä ole kuin yksi yhteinen lomaviikko vaimon kanssa. Kun minulla nyt loppuu, hänellä alkaa. Niinpä olen naputellut aika lailla maccia. 100 sanaa kasvatuksesta etenee hyvää vauhtia- ja olen tavattomasti nauttinut oman käsitesekamelskani selkiämisestä. Enää kolme käsitettä- ja sitten kaikista sadasta on kirjoitettu ensimmäinen versio.

KOULUTÖISTÄ olen pysynyt aika lailla erossa. Sähköpostia on ollut pakko tyhjentää. Luokanopettajalehti on lähetetty jälleen taittoon. Pari iso omaa juttuani on vielä vaiheessa. Essen kolumnit on kirjoitettu ajallaan. Viime vuonna aikaa söi valmistautuminen ProRexi-kiertueeseen. Ensi syksyn luentokeikat eivät vaadi yhtä massiivista päivittämistä. Mutta mukavaa on, että niitä on.

KUVA: Vespa saatiin alkukesästä kuntoon. Toistaiseksi olen tehnyt vain pikkureissuja. Uuden autona vika. PS kuopus Norppakin on hankkimassa bemaria.

LOMAN vakavin asia oli tietysti Juha Hyvärisen kuolema. Tänään klo 14 minä ja opettajistamme Anna-Liisa, Katri ja Liisa lähdemme ajamaan Kiteetä kohtia. Juha siunataan siellä huomenna. Valitettavasti tosi paljon vaivaa nähnyt Ulla ei pääsekään mukaan.

Ei kommentteja: